FashionBoard Style Investment gør det muligt at gamble på sæsonvarer.
Vi bruger historisk data, nuværende indsalgsdata og bløde evalueringer for at bestemme, hvordan og hvis du skal gamble på styles i nye kollektioner. Style Investment giver dig forslag, der er lette at forstå og lader sig bestemme om styles skal være en del af kollektionen. ·
Style investment flow
Step 1 Intern præsentation
Step 2 style ratings
Step 3 Indsalg
Step 4 indsalgsevaluering
Step 5 Kollektionstilpasninger
Step 6 Indsalgs revurdering
Step 7 Gambling
Step 8 Indkøb ift. budget
Step 1: Intern præsentation
Designerne præsenterr den nye kollektion i en intern præsentation. Deltagerne kunne være designere, indkøbere, sælgere og stakeholders.
Her er det blandt andet muligt at se kollektionsprøver og mærke kvaliteten af de forskellige materialer.
Step 2: style ratings
På baggrund af den interne præsentation bedømmes alle styles individuelt. Bedømmelserne kan sendes til dem, det måtte være relevant for. Man behøver ikke have deltaget i den interne præsentation for at bedømmes alle styles.
Bedømmelserne laves på baggrund af det umiddelbare førstehåndsindtryk af stylens look, pris og farve.
Alle styles bedømmes på en skala fra 1-10. Bedømmelserne kan give indkøberen en fornemmelse af, hvor populær stylen er, når der skal disponeres.
Step 3: Indsalg
Kollektionen præsenteres for kunder, som køber udvalgte styles.
Step 4: indsalgsevaluering
Alle indsalgsordre placeres i en dobbelt ABC. Det giver et billede af hvilke styles der er stor efterspørgsel på og i samme billede hvilke styles, der giver den største indtjening.
Det viser også for hvilke styles efterspørgslen ikke er så stor. Her kan man overveje, om nogle styles skal tages ud af kollektionen.
Step 5: Kollektionstilpasninger
Baseret på indsalgsperioden justeres kollektionen. Styles uden tilstrækkelig interesse fjernes. Det vælges endeligt hvilke styles, der skal være med i den kommende kollektion.
Step 6: Indsalgs revurdering
Med den endelige kollektion på plads bliver kundernes ordrer fra indsalget revurderet i forhold til de endelige styles i kollektionen.
Nogle kunder har placeret ordre på styles, som ikke længere er en del af kollektionen og bør derfor får muligheden for at flytte deres ordre over på andre styles.
Step 7: Gambling
Drag fordel af salgstal og historien om tidligere styles ved at vælge dem, det minder dig om.
Beslut dig for, om du vil følge FashionBoard Style Investments foreslåede gambling baseret på sammenlignelige styles, salgsdata, ABC-vurdering og kundernes købs- og gensuppleringshistorik.
Step 8: Indkøb vs. budget
Oversigten viser alle styles udvalgt til kollektionen grupperet efter kategori.
Dette gør det nemt at se, om de planlagte styles for hver kategori opfylder salgsmålene opdelt efter kategori.
Du får også overblik over hele kollektionen på tværs af kategorierne og får en indikation af, om det er realistisk at nå det overordnede salgsmål med den planlagte kollektion.
Andre områder af FashionBoard
Demand planning
Demand Planning håndterer indgående indkøbs- og produktionsordrer til centrale lagre for at sikre en den rette balance mellem lagerbeholdning og availability.
Replenishment hjælper dig med at optimere lageret og salget i egne og partneres butikker. Systemet foreslår, hvilke produkter der skal sendes hvorhen, og kun den mængde der giver mening.